ساخت سد جدید برای بحران کم آبی تهران


رییس نظارت بر بهره برداری و نگهداری سدهای شرکت آب منطقه‌ای تهران خبر داد که استان تهران پس از سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو، تا دو سال آینده صاحب یک سد جدید می شود.

رییس نظارت بر بهره برداری و نگهداری سدهای شرکت آب منطقه‌ای تهران خبر داد که استان تهران پس از سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو، تا دو سال آینده صاحب یک سد جدید می شود.

محمد شهریاری در نخستین نشست کمیته ایمنی و پایداری سدها و ‌تاسیسات آبی در حال ساخت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران، با اشاره به اهمیت سدهای امیرکبیر، ‌لتیان، لار،‌ طالقان و ماملو به عنوان سدهای تامین کننده آب موردنیاز تهران،‌ اظهار کرد: ‌اهمیت تامین آب شرب شهر تهران به عنوان پایتخت ایران بر کسی پوشیده نیست بنابراین ایمنی و پایداری این سدها از اولویتهای مهم شرکت محسوب می شود.

 

رییس نظارت بر بهره برداری و نگهداری سدها و مجری طرح مرمت و بازسازی تأسیسات آبی در دست بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران سد نمرود را به عنوان ششمین سد استان تهران که در حال احداث است، نام برد و گفت: بهره برداری از سد نمرود تا دو سال دیگر آغاز خواهد شد.

 

وی با تاکید بر این که تدوین دقیق موضوع‌های مهمی که در حوزه ایمنی سدهای در دست بهره برداری وجود دارد در بهره برداری بهینه، کنترل ایمنی و پایداری سد و از سوی دیگر برای راهگشایی مشکلات در سالهای آتی مهم است، اظهار کرد: رفتارسنجی و رفتارنگاری سدها برای ایمنی و پایداری تاسیسات آبی بسیار مهم است.

 

شهریاری ادامه داد: با رفتارسنجی و رفتارنگاری سدهای زیرپوشش، می توان نگهداری،‌ حفاظت و ایمنی سدها را کنترل و پایش کرد.

 

دبیر کمیته ایمنی و پایداری سدها و تاسیسات آبی استان تهران ادامه داد: منظور از ایمنی و پایداری سدها اجرای ابزار دقیق، ‌تامین و حفاظت از تجهیزات، بررسی و پایش مداوم سازه، رفتارسنجی و رفتارنگاری سد است که این مهم در شرکت آب منطقه‌ای تهران در سدهای خاکی و بتنی زیرپوشش توسط واحدهای ایمنی و پایداری انجام می پذیرد.

 

وی با اشاره به این که در سدهای موجود بیش از 2526 ابزار دقیق و ابزار سنجش وجود دارد که شماری از آنها به دلیل طول زمان بهره برداری، ‌عمر مفید خود را سپری کرده و از رده خارج شده اند، گفت: در این راستا از محل اعتبار طرح مرمت و بازسازی تاسیسات آبی، پروژه های بازسازی و بهبود تجهیزات ابزار دقیق در دستور کار طرح قرار دارد.

 

شهریاری با اشاره به شکل هندسی سد، محل احداث،‌ جنس پی،‌ مصالح استفاده شده، ‌حجم مخزن سد و نیروهای هیدرواستاتیک وارد شده به جسم سد به عنوان عوامل و مسایل مهم و موثر در رفتارسنجی سدها و تاسیسات آبی، گفت: از سال 1378 کمیته ایمنی و پایداری سدهای استان تهران تشکیل شد.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



یک شنبه 24 شهريور 1392